sta-je-segmentacija-trzista-i-zasto-se-vrsi-2
Šta je segmentacija tržišta i zašto se vrši?

Segmentacija tržišta predstavlja proces podjele širokog tržišta na manje, homogene grupe potrošača koje dijele slične potrebe, karakteristike ili ponašanja. Umjesto da se svim potrošačima nudi isti proizvod ili poruka, kompanije koriste segmentaciju kako bi se bolje prilagodile specifičnim potrebama različitih grupa kupaca.

Najčešći kriteriji segmentacije uključuju:

- Demografske karakteristike (dob, spol, prihod, obrazovanje),

- Geografske lokacije (država, regija, grad),

- Psihografske faktore (stil života, vrijednosti, osobnost),

- Ponašanje potrošača (učestalost kupovine, lojalnost, koristi koje traže).

Zašto se segmentacija vrši?

Cilj segmentacije je povećanje efikasnosti marketinga. Kompanije koje razumiju različite segmente tržišta mogu razviti proizvode, cijene, poruke i promotivne aktivnosti koje su precizno usmjerene ka svakoj grupi. To vodi ka većem zadovoljstvu kupaca, boljoj upotrebi resursa i povećanju prodaje.

Na primjer, proizvođač sportske opreme može različito pristupiti rekreativcima, profesionalnim sportistima i tinejdžerima – svakoj grupi nudeći proizvode i poruke prilagođene njihovim potrebama.

U savremenom digitalnom okruženju, segmentacija je postala još preciznija zahvaljujući analizi podataka, što omogućava kompanijama da personalizuju ponude i izgrade dugoročnije odnose s kupcima.

Marketing edukacija, 06. Jul. 2025.
Autor: Prof. dr. sc. Kenan Mahmutović