marketing-i-oglasavanje-nisu-isto-4
Marketing i oglašavanje nisu isto!

U svakodnevnom govoru često čujemo da neko "radi marketing", a zapravo misli na oglašavanje. Iako su ova dva pojma usko povezana i međusobno zavise, važno je razumjeti da marketing i oglašavanje nisu isto.

Marketing je širi pojam koji obuhvata sve aktivnosti usmjerene na prepoznavanje potreba potrošača, razvijanje proizvoda ili usluga koje ih zadovoljavaju, određivanje cijene, distribuciju, promociju, odnose s javnošću, istraživanje tržišta i još mnogo toga.

S druge strane, oglašavanje je samo jedan od alata unutar promotivnog miksa marketinga. Oglašavanje podrazumijeva plaćene poruke koje se plasiraju putem medija kao što su televizija, radio, internet, društvene mreže, bilbordi itd., s ciljem da se informiše, uvjeri ili podsjeti publika na određeni brend ili proizvod.

Zamislite marketing kao orkestar – svaki instrument (proizvod, cijena, distribucija, promocija) ima svoju ulogu, a oglašavanje je samo jedna nota u toj složenoj simfoniji.

Shvatanjem razlike između marketinga i oglašavanja bolje razumijemo kako kompanije grade odnose s kupcima, stvaraju vrijednost i dugoročno razvijaju svoj brend.

Marketing edukacija, 05. Jul. 2025.
Autor: Prof. dr. sc. Kenan Mahmutović