Internet of Things (IoT), ili Internet stvari, označava mrežu fizičkih uređaja povezanih na internet koji prikupljaju i razmjenjuju podatke. Iako se IoT najčešće povezuje sa pametnim kućama, automobilima i industrijom, njegov utjecaj na marketing postaje sve izraženiji.
U eri personalizacije, IoT omogućava brendovima da bolje razumiju ponašanje potrošača kroz podatke prikupljene u realnom vremenu – bilo da se radi o pametnim frižiderima koji bilježe navike potrošnje hrane, pametnim satovima koji prate zdravlje korisnika ili senzorima u maloprodaji koji analiziraju kretanje kupaca po prodavnici.
Za marketinške stručnjake, ovo znači novu razinu targetiranja, automatizacije i korisničkog iskustva. Na primjer, pametni uređaji mogu sugerisati proizvode korisnicima u pravom trenutku – kada im zaista trebaju. Također, brendovi mogu nuditi hiperpersonalizirane kampanje, temeljene na kontekstu, lokaciji i ponašanju korisnika.
IoT takođe otvara prostor za inovativne oblike interakcije, kao što su glasovne komande (npr. Alexa, Google Assistant), povezana vozila koja prikazuju promotivne poruke ili pametni displeji u stvarnom vremenu.
Međutim, s velikom količinom podataka dolazi i odgovornost – privatnost i sigurnost podataka postaju ključne teme. Potrošači očekuju transparentnost i kontrolu nad informacijama koje dijele.
IoT transformira marketing u pravcu veće relevantnosti, efikasnosti i korisničke vrijednosti. Budućnost oglašavanja nije samo digitalna – ona je i povezana.
Tehnologija, 01. Jul. 2025.
Autor: Prof. dr. sc. Kenan Mahmutović